Aaaall abooooard !!!

On y retrouve les amis, on y parle de tout et de rien. Rien n'y est hors-sujet mais le respect et la politesse y sont obligatoires.

Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar Rapide 424
08 Mai 2012, 00:32

Pour la suite du trip, je voudrais poster ce que j'ai écrit en 2004 lors de notre dernier voyage au Titicaca, c'est plus vivant que tout ce que je pourrais écrire maintenant, mais ...... c'est tout en anglais ! C'est en anglais car je m'adressais à l'époque surtout à des amis américains. Je le poste à tout hasard pour ceux qui peuvent lire, et JE PROMETS que je traduirai d'ici demain soir, mais ce soir, j'ai vraiment trop la flemme. Si quelqu'un veut s'y mettre pour un bout, pas de problème ... be my guest ! Je voudrais surtout ce soir poster quelques photos du coin.

From Lake Titicaca
Friday, July 23, 2004 11:01 PM

We are now in Puno, on the shores of lake Titicaca, after a day trip across the Altiplano by local bus from Cuzco. Last time with ********, we did the trip by train, but the train is now, again thanks to Fujimori privatization of everything in Peru, too expensive to take (45 dollars to Puno, when the local bus is only 22 soles. --1 dollar = 3.45 soles) Sure, it’s not yet the Shinkansen, but everything being relative....

We spent the last couple days since Machu-Picchu in the Cuzco area, again traveling the cheap local ways to sites I had already seen, but too fast, back in 1996. Ollantaytambo, Chicheron, etc.)

In the coming couple of days, we´ll sail the Titicaca to some islands and then hop the border to Bolivia. I remember again that cold and moonlit night stranded on Taquile Island with Francois and an international bunch. (At 4000 meters, nights are damn cold, even in the tropics.) It is likewise night now, and lyophilizing cold, and we’ll welcome the additional electric heater in the hotel room (9 dollars for the room with private bath and TV, plus 10 soles for the heating. We aren’t talking here of the Hilton prices.)

Food is as always excellent here, and cheap with regards to US prices. A nice dinner in a local restaurant goes for 10-15 soles. You can go for cheaper, like 2 or 3 soles, but Reiko and I love good food and nice dinners, so... we’ll always go for a quasi-luxury in that domain. As for Cigarettes, it’s 2,50 soles a pack.

Reiko is curious of everything and ready to make friends and talk to anybody, especially the natives. So, we are encountering some funny caracters and situations in that regard. She is also the savvyest traveler I know, even so far away from Japan. And never one penny gets wasted on junky souvenirs or useless gifts. We have so far only purchased the alpaca items we personally needed to go on with our Andean trip.

Will keep you posted from the next stage, probably La Paz



Modifié en dernier par Rapide 424 le 08 Mai 2012, 01:08, modifié 3 fois.
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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar Rapide 424
08 Mai 2012, 01:04

Suite ....
Leaving Titicaca
Sunday, July 25, 2004 11:50 PM

We had quite an adventure on Amantani Island. Walking back at night from the top of the island where we had been watching the sunset, we took the wrong trail to return to the pueblo where we were supposed to stay overnight at a local family’s house. So ended up in another pueblo, where, to our dismay, someone explained to us that our host family lived "al otro lado de la isla," that is, on the opposite side of the island. Well, Amantani is not Australia, but without paved roads, not even very definite trails in the moonlight, going half way around the island took us most of two hours, not even meeting anybody to ask our way. At some point we really thought that we would have to coil up somewhere and wait till daylight. Disseminated local Quechua mud houses, as dark as the rest of the environment, and calling in vain as we passed by along the rocky trail, ¿Hay alguien aqua? Until we found a house with a light (candle--no electricity on that island) and some guy offered to guide us along the complicated path for a "propina." The whole family surged from the dark in the light of our flashlight, el padre, la mama y los ninos in tow--all speaking in Quechua, but finally en espànol. Reiko and I did not exactly enjoy the hike in the moonlight behind that silent fellow. I wasn’t a 100 per cent trusting. He had a huge advantage over us, that of knowing the terrain, and he could lead us into a trap. Reiko was carrying more than 200 bucks in her backpack. And I could not know what he was carrying under his poncho. Well, he turned out to be nice and he took us to our pueblo, where we met our people. And sure, I gave him his promised propina. In order to really appreciate this, you have to imagine a pitch dark night, soon made even more spooky by a rising half-moon, under a starry sky such as you can only see otherwise from the space shuttle, with no light in sight except for that of our small flashlight, on a terrain that looked more like a Martian landscape than a country club in the Hamptons.

When we were back "home" chez Serafina, our host, with a soup made on charcoal fire and a mixture of local (very organic) vegetables, with a candle stuck on the rickety table between us, we could finally enjoy the adventure and laugh about it. We finished the evening at a local fiesta where we donned local costumes and danced on the live local music with other visiting gringos. You should see Reiko dressed like a campesina with six layers of alpaca skirts. Lake Titicaca always brings me the unexpected adventure. The first time, with Francois, on Taquile Island, a few years back, it was a storm that prevented us from leaving the island, to finally leave it in the middle of the night after an hour hike to the harbor in the dying wind and the moonlight.

We also visited la Isla Taquile the next day. The first time over, there was only a communal restaurant and no such thing as a hotel on the island. Now there are 5 or 6 restaurant and a semblance of a hotel. A Sheraton next time? But still, no roads. You could not even use a mountain bike there. All footpaths, like on Amantani, are rocky or roughly stepped at best.

Still fascinating places, and quite spooky. Completely out of time. It’s a bit like finding yourself in a French village in the high Cevennes in the 10th century. You’d better not look at the ´kitchen´ of your guest’s house if you really need sustenance. Strange little critters looking like crossbreedings of guinea pigs with rats crawling around... cute though. And the folks there may wash a few times a year during summer downpours or out of a frozen bucket at dawn. As for the alpaca bedspreads that kept us warm that cold 4000 meter high night, you know, ... you just do not wash alpaca stuff.

But hey, these folks are healthy and don’t need doctors and HMO´s. They may not have so many allergies or upset stomach. If they ate at McDonald's, I bet you they would. They look old very young, but they’re tough stuff. Old desiccated and wrinkled folks on the stiff footpaths overtake me with my ex-marathoner’s legs. Only Reiko can keep up with them. Back at the hotel in Puno tonight, we enjoyed our (almost) hot shower. As basic as the accommodations are here, it feels like high tech.

Modifié en dernier par Rapide 424 le 09 Mai 2012, 14:06, modifié 1 fois.
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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar labbe
08 Mai 2012, 09:15

rien compris :prrrt:
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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar bnicolas1987
08 Mai 2012, 10:36

Super, ça donne toujours autant envie de partir (quoi qu’avec le beau temps qui arrive, ma région touristique va me donner envie de rester...)

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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar Rapide 424
08 Mai 2012, 13:14

Mais oui J.F., je vais traduire mais c'est chiant. Je sais que c'est impoli de foutre des trucs en langue estrangère, mais à ma décharge, l'anglais n'est plus considéré vraiment "langue étrangère" ... au même titre que le Japonais ou même l'allemand ! :) Je m'y attelle dès ce soir, au moins une partie.
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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar bnicolas1987
08 Mai 2012, 17:43

L'anglais est quand-même plus accessible que le japonais, il faudra vraiment que je m'y mette, mais c'est dur...

En oral je capte un ou deux mots à la volée mais par écrit...

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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar BURLINGTON
08 Mai 2012, 18:17

Décidément tu as de drôle de point de vue Rapide 421 ;) A partir de quand pour toi une langue est étrangère :?: La langue française étant la langue officielle de la France, toutes les autres sont donc étrangères sauf peut être celles encore quelque peu vivantes parlées par nos anciens (Breton, Occitan, Picard...)
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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar canari
08 Mai 2012, 20:13

Moi, du moment ou il y a des photos je comprends tout.
J 'attendrai donc tranquillement la traduction qui ne saurai tarder.
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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar Rapide 424
08 Mai 2012, 20:56

Aucune insulte à la Francité, Zeph ! Je veux simplement dire qu'il y a beaucoup plus de gens en France qui comprennent l'anglais que de ceux qui comprennent les autres langues.

(sauf l'arabe peut-être :) )

Je vais essayer de m'y mettre ce soir tard ...
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Re: Aaaall abooooard !!!

Messagepar Rapide 424
08 Mai 2012, 23:58

Voili-voilou : traduction de la première partie (premier post). Je laisse l'anglais parce que, sais-t-on jamais, si des estrangers veulent lire, et je sais qu'il y en a un ou deux qui lisent. ;)

Friday, July 23, 2004 11:01 PM
On est à Puno surles rives du lac Titicaca après avoir traversé l’Altiplane par autocar local depuis Cuzco. Lors de mon premier voyage ici avec mon fils il y a quelques années, nous avions pris le train, mais grâce encore à Fujimori et la privatisation de tout au Pérou, le train est devenu cher (45 dollars au lieu de quelques “soles” par le car local.

Les deux dernier jours dans la région de Cuzco ont été remplis à parcourir en car locaux les sites que j’avais déjà vus en 1996, (Ollantaytambo, Chicheron, etc.) Je voulais les montrer à R. Dans les jours qui viennent, on voguera sur le Titicaca vers une ou deux îles et puis on passera la frontière bolivienne. Je me souviens encore de cette nuit frigorifique au clair de lune passée coincés sur l’île de Taquilé à cause d’une tempête sur le lac avec un groupe de touristes internationaux. (C’est là qu’on apprécie l’anglais ! NDLR) A près de 4000 mètres, les nuits sont froides, même sous les tropiques.) C’est pareil à présent ; une fois « lyophilitique », et nous apprécierons le radiateur électrique à l’hôtel ce soir (9 dollars pour la chambre avec toilettes/douche privées +télé, plus 10 soles pour le radiateur.) Ce n’est pas le Hilton, mais …

La nourriture est excellente au Pérou et peu chère par rapport aux prix US. Un bon dîner dans un restaurant local, c’est entre dix et 15 soles (3, 5 soles pour un dollar). On peut manger pour moins, 2 ou 3 soles, mais R. et moi aimons un bon petit dîner le soir donc … on se paye ce luxe dans ce domaine. Pour les cigarettes, c’est 2,50 soles le paquet (moins d’un dollar).

R. est curieuse de tout ici et elle est toujours prête à discuter avec tout le monde, surtout les indigènes ! On rencontre donc des personnages parfois marrant, attachant aussi, dans des situations parfois louffoques. Elle est la meilleure compagne de voyage que j’ai connue et surtout, rien pour elle de ces souvenirs de voyages stupides dont les touristes se chargent … On n’achète que quelques truc en alpaca pour pallier à ce que nous n’avons pas prévu d’emmener avec nous contre le froid !
On vous récrira de La Paz …

(Prochain post à traduire demain ... C'est celui qui est plein de suspense et d'angoisse, vous verrez ... :twisted: :rhaaa: )

(Les photos sont prises sur les îles de Taquile, d'Amantani et aussi ces îles flottantes artificielles de Uros bâtie par les locaux depuis des siècles. Ces îles s'enfoncent tout doucement et régulièrement, mais ils ajoutent des couches de cannes (oublié aussi le nom de la plante qui les constitue ... :oops: ) au dessus, et .... fluctuat nec mergitur ! Leurs embarcations sont faîtes du même matériau.) voir ici : http://www.mackoo.com/perou/Uros.htm
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